Najważniejsze wskazówki, jak unikać rozpraszania uwagi w biurze
Produktywność zależy od wielu aspektów, ale polega również na unikaniu podstawowych czynników rozpraszających, które w przeciwnym razie mogą zepsuć cały dzień. Niezależnie od tego, czy pracujesz w głównym biurze, czy w domu, unikanie czynników rozpraszających uwagę w czasie pracy ma kluczowe znaczenie.
Jak więc to zrobić? Jest to o wiele prostsze, niż mogłoby się wydawać.
- Zidentyfikujosoby, które Cię inspirują i które same są produktywne - Zidentyfikuj te osoby i pracuj z nimi lub obok nich
- Wykorzystaj kamienie milowe do realizacji dużych zadań - Dużym czynnikiem rozpraszającym jest prokrastynacja. Robimy to, gdy zadanie jest zbyt duże, aby się na nim skupić. Można to obejść, dzieląc je na mniejsze części.
- Korzystajz akcesoriów, które pomagają się skoncentrować - sprawdź ekrany biurowe i panele akustyczne.
- Wyznaczgranice - Jeśli masz szczególnie gadatliwego kolegę, ustal z nim granice, mówiąc po prostu: "Bardzo mi przykro, ale naprawdę muszę się na tym skoncentrować". Jeśli to się nie uda, zastanów się nad przeniesieniem się w cichsze miejsce, być może do sali konferencyjnej - wygodny skórzany fotel do sali konferencyjnej może okazać się strzałem w dziesiątkę!
- Regularne przerwy - Może się to wydawać bezproduktywne, ale regularne przerwy pomagają w koncentracji. Bez przerw wszystko będzie Cię rozpraszać!
- Wyjmij telefon - w dzisiejszych czasach jesteśmy stale podłączeni do sieci, poprzez wiadomości, e-maile, media społecznościowe itp. Schowaj telefon do torby i nie sprawdzaj Facebooka w czasie pracy!
Bardzo ważne jest, aby biuro było przystosowane do elastycznych metod pracy. Oznacza to, że należy pomyśleć o kącikach wypoczynkowych, być może z siatkowymi krzesłami biurowymi i jasnym wystrojem, o strefach ciszy i współpracy oraz o umożliwieniu pracownikom zarządzania swoim obciążeniem pracą w sposób, jaki uznają za stosowny.
Czy regularnie rozpraszają Cię te same rzeczy?