Jak przebrnąć przez granicę między przyjazną, a "władczą" postawą jako menedżer
Menedżerowie muszą nosić kilka różnych kapeluszy w jednym czasie. W ramach tego, muszą również być wzorem dla swoich pracowników i upewnić się, że nie są nieumyślnie zniszczyć morale poprzez zastosowanie niewłaściwego rodzaju komunikacji lub techniki przywództwa.
Zarządzanie nie jest łatwą rolą, ale jest to rola, która jest niezwykle satysfakcjonująca i pozwala pomóc pracownikom osiągnąć ich potencjał, jednocześnie osiągając cele i czując się dumnym ze swoich wysiłków.
Jednym ze szczególnych wyzwań, przed którymi staje wielu menedżerów, jest to, w jaki sposób przebrnąć przez linię pomiędzy byciem przyjaznym dla pracowników i pomaganiem im w zwiększaniu morale, a jednocześnie wydawaniem się być "u władzy" i wymaganiem zdrowego szacunku, który menedżer musi posiadać.
Cechy menedżera, który wie, jak przewodzić i inspirować, są dobrze udokumentowane, ale wiedza o tym, jak przekroczyć tę bardzo trudną do znalezienia linię, może być przeszkodą dla wielu menedżerów, zwłaszcza tych, którzy są stosunkowo nowi w tej roli, a zatem trochę niedoświadczeni. To normalne, że wchodzisz tam i chcesz być najlepszym przyjacielem wszystkich. Chcesz być menedżerem, którego wszyscy kochają, ale praca menedżera nie polega na byciu kochanym, ale na byciu szanowanym i podziwianym w zdrowym stopniu.
Przyjazne nastawienie do pracowników jest jak najbardziej w porządku, w rzeczywistości jest to bardzo zalecane, ale musi być punkt, w którym się zatrzymasz i wycofasz. Jak więc znaleźć tę granicę? Przyjrzyjmy się kilku sugestiom.
Unikaj rozmów o życiu osobistym
Jeśli pracownik przychodzi do Ciebie z problemem, który dotyczy jego życia osobistego, to oczywiście wysłuchaj go, ale ten punkt dotyczy raczej bezczynnego rozmawiania o swoim i jego życiu domowym przy chłodnicy wodnej. Nawiązanie do urodzin partnera lub rozmowa o planach na święta to co innego, mówimy tu o dogłębnych dyskusjach na temat tego, co dzieje się w Twoim życiu. To jest coś, co powinieneś zachować dla swoich przyjaciół, a nie pracowników. Powinieneś również unikać angażowania się w szczegóły ich życia osobistego, chyba że podejdą do ciebie przy biurku w biurze zarządu z konkretną sprawą, która w rezultacie wpływa na ich pracę.
Trzymaj drzwi do biura otwarte, ale wyznaczaj granice
Polityka otwartych drzwi to świetny pomysł na zmniejszenie stresu w miejscu pracy i pomoc pracownikom, aby czuli się docenieni, ale muszą być też wyznaczone granice. Pracownicy nie powinni móc po prostu wejść bez pukania i usiąść na pogawędkę - ty też masz pracę do wykonania, a to nie świadczy o szacunku dla kierownictwa. Jeśli pracownicy chcą przyjść i porozmawiać z Tobą, mogą to zrobić i powinieneś dać im o tym znać, ale powinni zapukać do drzwi i zapytać, czy masz chwilę lub wcześniej wysłać e-mail, aby dowiedzieć się, czy jesteś wolny. Nie musisz rzucać wszystkiego, co robisz w momencie, gdy ktoś puka do twoich drzwi - to kwestia równowagi.
Unikaj śledzenia w mediach społecznościowych
Wydaje się, że wszyscy śledzą wszystkich na mediach społecznościowych, ale tak naprawdę nie powinieneś śledzić swoich pracowników, a oni nie powinni śledzić ciebie. Tak, niektórzy menedżerowie robią to i jest to nieszkodliwe, a inni menedżerowie robią to z wyłącznym zamiarem utrzymania zakładek na to, co się dzieje, ale jeśli chcesz zachować tę linię między pracą a życiem domowym oddzielnie, to najlepiej unikać śledzenia pracowników i pozwalając im śledzić cię z powrotem. Jeśli naprawdę chcesz to zrobić, może umieścić pewne ustawienia w miejscu, aby ograniczyć pewne treści są znane przez swoich pracowników.
Zachowaj bezstronność podczas konfliktów
Aby zachować granicę między przyjaznym a profesjonalnym zachowaniem, ważne jest, aby menedżer był bezstronny podczas konfliktów w biurze. Dzięki temu pracownicy nie będą myśleć, że bierzesz stronę lub faworyzujesz jednego pracownika nad drugim, a także zachowasz szacunek, który każdy menedżer powinien mieć od swoich pracowników. Tak więc, kiedy siedzisz przy meblach w sali konferencyjnej z dwoma zwaśnionymi pracownikami, trzymaj się faktów i nie pozwól, aby emocje wzięły górę.