Dlaczego mikromanagażowanie jest wielkim nie-nie

Jest wiele rzeczy, które czynią dobrego menedżera i wiele rzeczy, które czynią złego menedżera. Nikt nigdy nie będzie idealnym menedżerem przez 100% czasu, ale ważne jest, aby być świadomym negatywnych nawyków, które mogą wkradać się do Twojej roli i pracować nad ich wyeliminowaniem z czasem.

Style zarządzania różnią się znacznie w zależności od menedżera i firmy, jednak istnieją pewne cechy, co do których większość ludzi zgadza się, że należy je zostawić za drzwiami. Mikromanagaż jest jedną z nich.

Co to jest mikrozarządzanie?

Czy kiedykolwiek miałeś menedżera, który zagląda Ci przez ramię i mówi, jak masz postępować? Zawsze cię poprawia i jest to wręcz irytujące? To jest właśnie mikromanager.

Mikromanager musi mieć całkowitą kontrolę nad wszystkim i nie pozwala swoim pracownikom na swobodę wyboru sposobu podejścia do zadania zgodnie z ich mocnymi stronami. To może zdusić kreatywność i morale pracownika, a kiedy rozprzestrzenia się na całe biuro, wyniki są dalekie od pozytywnych.

Oczywiście, w każdym biurze powinny istnieć określone procedury, ale jeśli oznacza to stosowanie bardzo ścisłych praktyk, które nie pozwalają na nawet najmniejsze odchylenia lub swobodę, to nie pozwoli to pracownikom czuć się docenionymi, ani nie pozwoli im pracować zgodnie z ich mocnymi stronami.

Niektórzy menedżerowie zaczynają stosować mikromanagement, nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Aby dowiedzieć się, czy masz skłonności do mikromanagażowania, sprawdź ten film.

Jeśli chcesz być dobrym menedżerem, musisz ufać swoim pracownikom, że wykonają swoją pracę, a to oznacza, że możesz pozwolić im pracować w sposób, który najbardziej im odpowiada. Zawsze powinny istnieć wytyczne, ale nigdy nie powinny być one tak sztywne, abyś musiał stale zaglądać pracownikowi przez ramię, czy to wirtualnie, czy osobiście.

Zadaniem menedżera nie jest całkowite kontrolowanie współczesnego biura, ale prowadzenie, doradzanie, inspirowanie i podejmowanie decyzji. Nie ma potrzeby mikrozarządzania i nie ma potrzeby nieufania swoim pracownikom do tego stopnia, że lejce kontroli muszą być w Twoich rękach przez cały czas. Ufając swoim pracownikom i pokazując im, że tak jest, przekonasz się, że tworzą oni swoją najlepszą pracę. Będą czuć się doceniani, morale wzrośnie, a to może oznaczać tylko bardzo pozytywne rzeczy dla firmy w końcu.

Skupienie się na byciu najlepszym menedżerem, jakim możesz być, nie oznacza konieczności obserwowania każdego pracownika i każdego kawałka pracy, który jest wykonywany. Oznacza to, że należy wiedzieć, gdzie skupić swoją uwagę i nie powodować dysharmonii wśród pracowników, ciężko pracujących przy swoich biurkach.